Thuiswerken, minder contact en alleen online smalltalk met de collega’s kan een hele uitdaging zijn. Daarom organiseerde CEO Laurens van Reijen een initiatief om (opnieuw) in contact te komen met alle LCL-medewerkers: lunches met de CEO!

“Onze medewerkers reageerden zeer enthousiast en positief op dit plan, omdat we allemaal meer persoonlijk contact wensen. Het deed medewerkers uit verschillende afdelingen zelfs zeggen: ‘We zouden veel meer moeten samenwerken dan we nu doen!'” – Laurens van Reijen

Zelfs met de beperkingen in verband met covid-19, is het LCL gelukt om gezamenlijke lunches in kleine groepen te organiseren. Alle medewerkers van verschillende afdelingen werden uitgenodigd om te lunchen met de CEO. Collega’s die elkaar lange tijd niet hebben gezien en vooral collega’s die normaal niet veel contact hebben, kwamen er samen. De grote verscheidenheid aan mensen maakte het evenement zeer spontaan, wat bijdroeg tot veel interessante gesprekken. Door de grote mix van mensen en de informele sfeer konden alle medewerkers het hebben over elkaars werkervaring en hun persoonlijke situatie.

Naast informele gesprekken en elkaar beter leren kennen, stelde CEO Laurens vragen die de medewerkers aan het denken zetten over de strategie van LCL en nog belangrijker, hen deden begrijpen waarom specifieke beslissingen binnen onze organisatie worden genomen. Dat gaf goede stof tot nadenken. “Het liet mensen vanuit een ander gezichtspunt naar situaties kijken en hun percepties veranderden door het uitwisselen van ideeën. Sommige werknemers gaven te kennen dat hun ambities binnen LCL waren uitgegroeid tot een ander soort functie die zij graag zouden willen uitoefenen. Door de strategie van LCL te bespreken en allerhande medewerkers bij alle processen te betrekken, ontstond een doel van ‘waarom’ bepaald werk wordt uitgevoerd en hoe iedereen daaraan kon bijdragen”, aldus Lauren van Reijen.

Iets waar ook over werd nagedacht, is het feit dat elke werknemer van LCL een belangrijke rol speelt in het customer intimacy-beleid van LCL. Laurens van Reijen: “Elke werknemer van LCL is waardevol en draagt bij aan wat wij voor onze klanten doen. We wilden onze collega’s daarvan bewust maken. Het was geweldig om de verscheidenheid aan opvattingen en ideeën te zien die samenkwamen. Daarnaast vonden we het ook gewoon fijn om in deze complexe tijden meer persoonlijke aandacht voor elkaar te hebben. En het eten natuurlijk …”